tirsdag 11. august 2009

Chelsea vinner PL 2009/2010

For et par uker siden prøvde jeg meg på en lignende tabelltipp- men etter siste dagers transfers må jeg jaggu revurdere- særlig går dette utover Liverpool som etter min mening nå har solgt seg ut av gullkampen. Mitt tips til topp 5:

1. Chelsea
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Manchester City


Chelsea har etter min mening gjort et sjakktrekk ved å unngå store utskiftninger i førsteelveren. De har topp kvalitet i alle ledd, Cech, via Terry, Lampard og til Drogba på topp. God bredde i stallen, kontinuitet på spillerstallen og store ressurser. Zjirkov spennende spiller inn i sommer.

Manchester United har solgt CR og mistet Tevez- etter min mening to store tap, særlig CR selvsagt. Ser man på antall mål+assist siste 3 sesongene hans i PL er det vanskelig å se at selv en Owen i form og en Rooney sentralt skal klare å erstatte det. Spennende å se Valencia fra Wigan og ikke minst Diouf(fra januar) men i det store og hele mener jeg ManU er svekket fra forrige sesong.

Arsenal har mistet 2 viktige spillere i Toure og Adebayor, men ettersom det nå ser ut til at de henter Hangeland mener jeg de kommer greit fra transfermarkedet. Arsjavin blomstret på slutten ifjor og kan fort bli en høydare i årets PL dersom han får ut potensialet sitt. Jeg er dog usikker på Arsenal fremover- de er avhengige av at Persie fortsetter å score og at Walcott tar et steg opp og leverer jevnt på sitt beste nivå. Arsenal er også veldig svekket ved skade på Fabregas, stallen er ikke så bred som hos Chelsea og ManU. Det ryktes at BArca ikke har gitt opp Fabregas....
Får Senderos tilbake fra Milan og har en spennende spiller i Vermaelen inn fra Ajax.

Liverpool holdt ManU til døra ifjor og jeg trodde de skulle være med i år også- men med salgene, og da særlig Alonso nå så har jeg ikke lenger troen på Liverpool. En skadeutsatt Aquilani fra Roma er lite å juble over for de trofaste Liverpool supporterne som dør etter nytt ligagull .Stallen er tynn, og med skade på Gerrard og/eller Torres er det krise. Benitez har ikke hentet inn erstattere som kan fylle skoene til de som er gått, og selv om Liverpool aldri kan avskrives holder jeg de som svakest av de 4 store sesongen 2009/2010.

Manchester City har handlet som fulle sjømenn, men det er aldri noen garanti for noen ting. Men her er det kvalitetsspillere på rekke og rad, særlig offensivt. Spillere som Robinho, Tevez og Cruz har levert bra og vil nok fortsette med det. Dersom City får laget til å "sette seg" tidlig kan de fort være med og utfordre de 4 store i England. Forsvaret er svakeste ledd, og de går nå etter Upson etter å ha feilet med Terry og Lescott.

Post gjerne DIN topp 5-liste i kommentyarfeltet, eller kom med innspill på min?




Unibet sender Chamiponship, League One, League Two, Carling Cup treningskamper mm :)
For å se kampene må du opprette en konto (gratis) hos Unibet - klikk på banneret under:


Sendeskjema web-tv
20.august
kl 18:45 Guingamp - Hamburg
kl 20:30 Brøndby - Hertha Berlin
kl 20:45 Genk - Lille

22.august
kl 18 Bologna - Fiorentina
kl 18:20 West Bromwich - Ipswich Town
kl 20:45 Siena - AC Milan

23.august
kl 01:30 DC United-LA GAlaxy
kl 14:15 Cardiff - Bristol city
kl 18 Inter - Bari
kl 20:45 Juventus - Chievo

MEDIA
vg svd tv2 tv2 db vg db vg tv2 svs svd tv2 db db db db vg vg vg vg vg vg vg tv2 vg svs svd tv2 tv2 db db vg svs tv2 tv2 db vg tv2 tv2 vg vg tv2 tv2 db db db vg vg vg vg tv2 tv2 vg tv2 db db db tv2 db vg vg vg db vg vg

2 kommentarer:

  1. Arsenal har da fått Eduardo tilbake etter langtidsskade og etter min mening er han bedre enn solgte Adebayor.
    Tror og håper det kommer et til kjøp av Liverpool. Ingen spillere er viktigere enn laget og når en spiller i hodet er borte og tenker på en annen klubb, så er jeg glad Alonso er borte.

    1. Liverpool
    2. Chelsea
    3. Man Utd
    4. Arsenal
    5. Man City

    SvarSlett
  2. Eduardo kan absolutt være med og løfte Arsenal ja.

    SvarSlett