søndag 8. november 2009

Fortjent seier til Chelsea

Før sesongen lanserte jeg Chelsea som min favoritt til å vinne PL 2009/2010 og jaggu er de på god vei. Hjemmeseier mot argeste utfordrer ManU har gitt Chelsea en luke øverst på tabellen.

Første omgang var tamme greier som slike ofte r, men i 2.omgang eksploderte det! Drogba fikk en fot i brystet, gikk ned i spasmer og ble kjørt til sykehus med fulle sirener.... eller vent. Han reiste seg opp etter 2 min og kjeftet på dommeren...jaja, det er Drogba det. Mækkaspiller.

Etter Terrys scoring-som nok blir diskutert- la MAnU etterhvert mer og mer press på vertene, i en kamp som etterhvert ble meget hissig, med flere småstygge episoder.

Men Chelsea red stormen av, og har nå et godt tak om tabelltoppen.

PS: var det flere enn meg som så tilskueren som sto på tribunen og pusset tennene sine når Drogba ble byttet ut??? Hva i all verden???

BREAKING NEWS:
Ferguson klager på dommeren og mener målet skulle vært annullert.....


Norske og Svenske fans kan følge La Liga, Serie A,Europaligaen VM-kvalik Championship, League 1, league 2, Carling cup mm
for å se kampene må du opprette en konto (gratis) hos Unibet - klikk på banneret under:




MEDIA
vg vg vg tv2

6 kommentarer:

  1. Jeg er selvutnevnt United-supporter, og i dag synes jeg faktisk vi gjør en solid match på "Brua". Faktisk så bra at vi fort kunne vunnet. For jeg er ikke i tvil om at vi var klart best i banespill i dag. Vi vant de fleste dueller, og vi vant stort sett alt av andreballer. Så for meg blir overskriften i denne artikkelen helt feil. For det var langt fra noen fortjent Chelsea-seier. Uavgjort hadde vært greit siden vi ikke skapte særlig mye offensivt, men Chelsea skapte jo ingenting. Dessuten mener jeg at United skulle hatt frispark på scoringen. Brown blir tydelig dratt ned av Drogba og står dessuten i offside. Men helt greit at scoringen blir godkjent. Kampen stod og vippet, men alt i alt var United best i dag. Faktisk overasket over hvor baktunge Chelsea ble på egen hjemmebane i dag. Dessverre skapte United lite offensivt....

    SvarSlett
  2. Tja, "fortjent" kan sikkert diskuteres- det var absolutt en kamp som kunne gått begge veier, men som nøytral tilskuer synes jeg Chelsea virket mest solide kampen sett under ett.

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke Manchester fan eller Chelsea fan, men det var underholdning for penga uansett.
    Så mye gult er det lenge sia jeg har sett.

    Men målet til Chelsea var ganske snuskete, så er enig med Ferguson.
    Fotball skal være fotball.

    SvarSlett
  4. Dette med målet. Jeg syntes selv at Chelsea fortjente målet etter en solid kamp mot Manchester United. Det ble endel knuffing på slutten, som var ganske nervepirrende. Men alt i alt syntes jeg blå-trøyene fortjente seieren.(Er ganske uenig med flere.) Etter all kritikken Chelsea har fått fra FIFA, og den kritikken de får her i Norge. I Norge finnes det veldig "få" Chelsea supportere, mens overtall av Manchester United fans.
    Så det ville blitt feil og si at Manchester United ikke fortjente en "baklengs".
    Mange gule kort på slutten, men i enkelte kamper kan det bli mer "ampert" enn andre kamper og tempraturen steg sikkert endel når Chelsea scoret.
    "Fotball er fotball" er ett ordtak jeg ville brukt til en slik kamp. Fotball skal være spennende å ha noen gule kort.
    Men denne kampen syntes jeg det var Chelsea som var mest "suveren".

    SvarSlett
  5. Dette er en kamp som ender 0-0 i 9 av 10 tilfeller...det vil si i de 9 tilfellene hvor dommeren gjør jobben sin.

    1. Ikke var det frispark mot Fletcher
    2. Drogba er i offside 2 ganger
    3. Drogba gir Brown 2 stive i ryggen

    Det er leit når inkompetente folk (les: dommeren) skal få en avgjørende rolle i noe så stort som PL og et toppoppgjør (les: 6-poengs kamp). Chelsea har nå en luke med 2 poeng mer ennn hva de skulle ha hatt, og i år kan disse 2 poengene bli viktige.

    SvarSlett
  6. Skal man tenke sånn kan man jo begynne å trekke fra Fergie-time poengene til MAnU og da er de vel fort enda lengre bak, er de ikke?

    SvarSlett